چرا باید تبلیغات داشته باشیم و لزوم تبلیغات چه تاثیری در افکار جامعه دارد؟
در این مقاله شما را با لزوم تبلیغات در موضوع برندینگ آشنا میکنیم تا بدانید چه وقت و در چه جایی تبلیغ کنید و معنای واقعی یک تبلیغ موثر را بدانید.
ابتدا به تعریف تبلیغات می پردازیم :
تبلیغات به معنای یک وسیله ارتباطی بین کاربران یک کالا یا خدمات است.بنابراین اگر بتوانید ارتباطی موثر و پویا با کاربران محصول خود داشته باشید در واقع شما آن محصول را تبلیغ کرده اید.
تبلیغات حامل پیام هایی است که توسط کسانی که آن ها را ارسال می کنند انجام می شود و هدف از آن اطلاع رسانی یا تاثیر گذاری بر افرادی است که کالا یا خدمات را دریافت می کنند.
تبلیغات همیشه وجود دارد حتی ممکن است مردم از آن اطلاع نداشته باشند. در دنیای امروز، تبلیغات برای انتقال پیام خود از هر رسانه ممکن استفاده می کند.
در تبلیغات چه رسانه ها و ابزارهایی مورد استفاده قرار می گیرد؟
برای این کار از ابزارهایی مانند تلویزیون ، چاپ ( روزنامه ، مجلات ، ژورنال ها و…) ، رادیو ، مطبوعات ، اینترنت ، فروش مستقیم ، احتکار ، پست الکترونیکی ، مسابقات ، حمایت های مالی و پولی ، پوستر ، لباس ، رویدادها ، رنگ ها ، صداها ، تصاویر و حتی از طریق تایید افراد انجام می شود که آن را به عنوان تبلیغات دهان به دهان یاد می کنند ، استفاده و بهره گیری می شود.
صنعت تبلیغاتی از چه بخش هایی تشکیل شده است ؟
صنعت تبلیغات از شرکت هایی که تبلیغ می کنند، آژانس هایی که تبلیغات را ایجاد می کنند، رسانه هایی که تبلیغات را انجام می دهند و بسیاری از افراد مانند ویراستاران کپی ، تجسم تصویر ، مدیران برند ، محققان ، سران خلاق و طراحانی که آخرین مسیر را تا آخرین مرحله طی می کنند ، تشکیل شده است.
مشتری یا گیرنده شرکتی که نیاز به تبلیغات خود و یا محصولاتش دارد ، یک آژانس تبلیغاتی استخدام می کند.
این شرکت نمایندگی را در مورد نام تجاری ، تصاویر آن ، ایده آل ها و ارزش های موجود در پشت آن ، بخشهای هدف و غیره مطلع می کند.
آژانس ها ایده ها و مفاهیم را برای ایجاد تصاویر، متن ، طرح ها و مضامین برای برقراری ارتباط با کاربر تبدیل می کنند.
طبق رزروهای انجام شده توسط واحد خرید رسانه آژانس ، پس از تأیید مشتری ، تبلیغات روی آنتن می رود و انجام می شود.
چرا از لزوم تبلیغات سخن می گوییم و اصلا استفاده از تبلیغات چه مزایایی دارد؟
استفاده از تبلیغات برای تولید کنندگان ، بازرگانان ، مصرف کنندگان و جامعه لازم و ضروریست.
باعث معرفی محصول جدیدی در بازار می شود
تبلیغات نقش مهمی در معرفی محصول جدید در بازار دارد. این باعث تحریک مردم برای خرید محصول یا خدمات می شود.
گسترش بازار
این امر تولید کننده را قادر می سازد تا بازار خود را گسترش دهد، همچنین باعث کمک به کاوش بازارهای جدید محصول و حفظ بازارهای موجود می شود.
حتی با انتقال مشتریانی که در مناطق دور افتاده و دوردست زندگی می کنند ، نقش گسترده ای در گسترش بازاریابی محصولات تولید کننده دارد.
افزایش فروش
تبلیغات ، تولید انبوه کالاها را تسهیل می کند و حجم فروش را افزایش می دهد.
به عبارت دیگر ، فروش می تواند با هزینه اضافی تبلیغات افزایش یابد و هزینه های جاری فروش سنتی را کاهش دهد ودر نتیجه بازدهی بالاتر می رود.
رقابت برندها
تبلیغات در تأمین نیروهای رقابت رایج در بازار بسیار مفید است. تبلیغات مداوم برای نجات محصول از چنگال رقبا بسیار ضروری است.
حسن نیت را تقویت می کند
تبلیغات در افزایش حسن نیت نگرانی نقش اساسی دارد، در این بخش سازنده و محصول را به مردم معرفی می کنند.
تبلیغات مکرر و کیفیت بهتر محصولات شهرت بیشتری برای تولید کننده به ارمغان می آورد و حسن نیت را برای نگرانی افزایش می دهد.
مصرف کنندگان را آموزش می دهد
تبلیغات ماهیتی آموزشی و پویا دارند. این روش افراد را با محصولات جدید و کاربردهای متنوع آنها آشنا می کند و همچنین آنها را در مورد کاربردهای جدید محصولات موجود آگاه می سازد و به آن ها آموزش می دهد.
حذف واسطه ها
این هدف ایجاد ارتباط مستقیم بین تولید کننده و مصرف کننده است و از این طریق واسطه های بازاریابی را از بین می برد.
این باعث افزایش سود تولید کننده می شود و مصرف کننده محصولات را با قیمت پایین تری دریافت می کند.
محصولات با کیفیت بهتر
کالاهای مختلف با نام های تجاری مختلف تبلیغ می شوند. یک محصول مارک دار کیفیت استاندارد را برای مصرف کنندگان تضمین می کند.
تولید کننده کالاهای با کیفیت را در اختیار مصرف کنندگان قرار می دهد و سعی می کند اعتماد آنها را به محصول خود جلب کند.
پشتیبانی از فروشندگی
تبلیغات کار یک فروشنده را بسیار تسهیل می کند. مشتریان از قبل با محصولی که فروشنده می فروشد آشنا هستند. تلاش های فروش یک فروشنده با تبلیغات تا حد زیادی تکمیل می شود.
به درستی اشاره شده است که “فروش و تبلیغات فنجان و نعلبکی ، قلاب و چشم یا بند و قفل است.”
فرصتهای شغلی بیشتر
تبلیغات فرصت های شغلی بیشتری را برای بسیاری از افراد با استعداد مانند نقاشان ، عکاسان ، خوانندگان ، کاریکاتوریست ها ، نوازندگان ، مدل ها و افرادی که در آژانس های مختلف تبلیغاتی کار می کنند فراهم می کند.
کاهش قیمت روزنامه ها و مجلات و غیره
تبلیغات در کاهش هزینه روزنامه و مجله و غیره بسیار موثر است. هزینه انتشار روزنامه تا حد زیادی توسط تبلیغات منتشر شده در آن تأمین می شود.
استاندارد بالاتر زندگی
تجربه کشورهای پیشرفته نشان می دهد که تبلیغات مسئولیت بالایی در بالا بردن سطح زندگی مردم دارد.
به قول وینستون چرچیل “تبلیغات باعث تغذیه مردان می شود و خواسته هایی برای سطح زندگی بهتر ایجاد می کند.”