سفارش تولید محتوا

تولید محتوا ویدیویی، تولید محتوای متنی، تولید محتوای اینستاگرام

تولید محتوا

تولید محتوا به چه منظور انجام میشود ؟

تولید محتوا یک سیستم است،نه یک هدف. تولید محتوا یک سیستم برای ایجاد اطلاعات برای مخاطبان مشخص است. تولید محتوا درواقع کار کردن با افرادی است که می خواهید با آنها صحبت کنید و آن ها را با کاری که می خواهید انجام دهید آشنا کنید. به همین ترتیب،استراتژی محتوای شما باید همیشه سیستم تولید محتوای شما را هدایت کند.

به زبان ساده تر به فرآیند ایجاد دارایی های بصری یا نوشتاری تولید محتوا می گویند.

مانند: فیلم ها،کتاب های الکترونیکی،پست های وبلاگ،تصاویر یا اینفوگرافیک ها.باید توجه داشته باشید که جزئیات هر تولید محتوا بسته به نوع محتوا بسیار متفاوت است. 

چرا تولید محتوا مورد اهمیت است؟

محتوای عالی یک دارایی مهم است.یک محتوای خوب این توانایی را دارد که تجربیات مثبتی را برای مشتریان بالقوه شما ایجاد کند و آنها را مجبور کند که برای موارد دیگر به صفحه شما بازگردند.

تولید محتوا باعث ایجاد جذابیت بیشتر شما در شبکه های اجتماعی می شود.افزایش بازدیدکنندگان و مخاطبان در شبکه های اجتماعی یه چیز است اما استفاده از یک محتوای عالی چیز دیگری است. اگر شما مخاطبان زیادی دارید ولی جذابیت زیادی را مشاهده نمی کنید،تولید محتوای با کیفیت می تواند به کسب و کار شما کمک کند.

تولید محتوای با کیفیت باعث می شود مخاطبان به شما اعتماد کنند.ایجاد محتوا به تجارت شما کمک می کند تا با مخاطبان خود ارتباط و تعامل بر قرار کنید. وقتی ارزش خود،اطلاعات و سطح فعالیت خود را بدون اینکه چیزی در ازای آن دریافت کنید معرفی می کنید مخاطب به توصیه های شما اعتماد می کند.

در نهایت،وقتی محتوای شما در مکان مناسب و در زمان مناسب به مخاطب مناسب نشان داده شود باعث بهبود اعتبار برند شما می شود. هرچه مشتریان محتوای با کیفیت تری را مشاهده کنند ارتباط موثرتری با شما برقرار خواهند کرد.

مخاطبان شما وقتی محتوای شما را مشاهده می کنند،احتمال دارد در آینده از شما خرید کنند. این امر می تواند منجر به فعالیت بیشتر برای تیم فروش شما شود.

کسب و کار شما به لطف تولید محتوا بیشتر نمایان خواهد شد. هرچه محتوای سازگار و با کیفیتی بالاتر تولید کنید در بازاریابی محتوایی نیز موفق تر خواهید بود.

محتوای عالی می تواند شرکت شما را به عنوان مرجعی در صنعت شما جای دهد.

با کمک امتیاز دهی به محتوا می توانید عملکرد بازاریابی محتوای خود را بسنجید و بهبود بخشید و ارزش بالایی به مخاطبان خود ارائه دهید.

محتوای با کیفیت می تواند آگاهی از برند شما را ایجاد کند.

با تولید محتوا شما مشتریان وفادار را پرورش خواهید داد.

با تولید محتوای با کیفیت در استراتژی بازاریابی خود صرفه جویی خواهید کرد.

تولید محتوا

چگونه محتوای خوب تولید کنیم؟

کیفیت محتوای شما نسبت به نمایه مخاطبان شماست. یک محتوای خوب باید سازگار باشد با درک بهتر نیازهای مشتریان،می توانید محتوایی با کیفیت بالاتر ارائه دهید. اما بهبود محتوای شما یک فرآیند تدریجی است و شما باید به طور مداوم پاسخ های مخاطب خود را اندازه گیری و تحلیل کنید تا عناصر مهمترین مسئله را درک کرده و بهبود ببخشید.

 

هدف از ایجاد محتوای فاخر

یک سیستم تولید محتوا اهداف مشترکی را دنبال می کند و آن ایجاد اگاهی،هدایت،تاثیر گذاری،معرفی و فروش است.

محتوایی که تولید می شود باید بتواند اهداف شما را برآورده کند.یک تولید محتوا زمانی مفید است که در جهت تاثیر گذاری روی مخاطب هدف موثر باشد.

باید بدانید برای چه هدفی می خواهید به تولید محتوا بپردازید،محتوا می تواند سرگرم کننده،آموزشی،احساسی و … باشد که برای هرکدام از آن ها استراتژی های متفاوتی تدوین و اجرا می شود.

تولید محتوا

تفاوت تولید محتوا و بازاریابی محتوا

افراد بسیار زیادی بر این باورند که تولید محتوا و بازاریابی محتوا عملکرد یکسانی دارند اما همانطور که می دانید تولید محتوا و بازاریابی محتوا دو علم و مهارت جداگانه هستند. افرادی که محتوا تولید می کنند لزوماً نمی دانند که چگونه آن را به بازار عرضه کنند. کسانی که می دانند چگونه آن را به بازار عرضه کنند،در بسیاری از موارد مهارت تولید محتوای آن را ندارند. ولی تولید محتوا نه تنها آغاز،بلکه بخشی جدایی ناپذیر از بازاریابی محتوا است و هیچ یک از آنها را نمی توان بدون دیگری در نظر گرفت. با این حال بازاریابی محتوا و تولید محتوا تفاوت هایی با هم دارن که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم:

به صورت کلی هدف از بازاریابی محتوا ایجاد مخاطب و ترغیب آنها برای خرید یا معرفی چیزی است.اما هدف از تولید محتوا بسیار متفاوت تر است است.هدف از تولید محتوا ارتباط با یک مخاطب منفرد است. این محتوا هرروز برای تعداد زیادی از مخاطبان توزیع می شود و به علایق،مشکلات و امیدهای هر مخاطب می پردازد.

تولید محتوا چگونه انجام می شود؟

به طور کلی تولید محتوا به یک تیم تخصصی نیاز دارد. ایجاد یک ویدیو یا نوشته در طول مراحل کاری بسته به مقیاس بزرگی آن نیاز به نویسنده،تهیه کننده،کارگردان،اوپراتور دوربین،مهندس صوتی،ویرایشگر و… دارد.

صرف نظر از نوع و سبک تولید محتوا هرچه استراتژی برای ایجاد یک محتوای بصری خلاقانه تر باشد نتیجه معمول شما در تولید محتوا بهتر خواهد بود. در وافع نوع محتوایی که تولید می کنید نحوه تولید آن را تعیین می کند. می توان محتوا را با توجه به قالب آن تعریف کرد. مانند: یک وبلاگ ، یک مقاله ، یا یک ویدیو.اگر محتوا را با توجه به نتایج آن تعریف کنید ، اندازه گیری و درک اینکه آیا برای شما مفید است یا خیر بسیار ساده تر می شود.

معرفی سه نوع محتوای اصلی

نوع اول محتوایی است که سعی دارد یک موضوع واحد را به روشی مشخص پوشش دهد. هدف از ایجاد این نوع محتوا اغلب رهبری فکر است. شما آن را تولید می کنید تا اقتدار خود را به مخاطبان خود نشان دهید و خود را معرفی کنید.

نوع دوم محتوایی است که می تواند با چیزی مبادله شود (مانند اطلاعات تماس و آدرس و…). شما برای برقراری ارتباط با مخاطبان محتوایی تولید می کنید که آن ها بتوانند از طریق این محتوا با شما ارتباط بر قرار کنند.

نوع سوم نیز جربانی از یک محتوای منظم است.در این روش شما برای ایجاد آگاهی مخاطبان از خود محتوای مورد نظر محتوا تولید می کنید. این دسته از تولید محتوا ممکن است به شکل پست های وبلاگ ها،گزارش ها و خبر ها،یا قسمت های یک برنامه باشد.

تولید محتوا
ایجاد طرح برای تولید یک محتوا

یک عنصر مهم در تولید محتوای موفق داشتن طرح تولید محتوا است. یک طرح تولید محتوا به شما می گوید که چه چیزی را منتشر خواهید کرد. این یک استراتژی محتوا است و سندی است که اهداف مورد انتظار و تاکتیک های دستیابی به آن را بیان می کند.

ساخت محتوای ویدیویی و صوتی

مزیت محتوای ویدیویی و صوتی این است که می تواند توجه مخاطب را از طریق مختلف جلب کند که کلمه نوشتاری این امکان را نمی تواند داشته باشد. صداها یا تصاویر تسکین دهنده و به دنبال آن صداها یا تصاویر ناگهانی و غیرمنتظره،می توانند توجه را به شکلی جلب کنند که کلمه نوشتاری نمی تواند آن را انجام دهد.

تولید محتوا

محتوای تولیدی برای رسانه های اجتماعی

محتوای متنی

مدارک و جوایز

محتوای ویدیویی

محتوا ایجادی مخاطب

مدارک و جوایز

محتوای تصویری

صفحه راهنمای مخاطبین

سوالات متداول

محتوای ویدئویی

نقد و بررسی

منابع و ماخذ

پست­های وبلاگ

کتاب الکترونیکی

مقایسات