مشاوره دیجیتال مارکتینگ

مشاوره در خصوص Digital Marketing

معنا و مفهوم بازاریابی دیجیتال

بازاریابی دیجیتال یا همان دیجیتال مارکتینگ به تمام اقدامات بازاریابی گفته می شود که از طریق دستگاه الکترونیکی یا اینترنت استفاده می کند. کسب و کارهای زیادی از طریق کانال های دیجیتالی مانند: موتورهای جستجو،رسانه های اجتماعی و … مشتریان جدیدی بدست می آورند.

اهمیت اجرای بازاریابی به روش دیجیتال

استفاده از بازاریابی دیجیتال به شما کمک می کند با استفاده از روش های سنتی و پیشرفته مخاطبان بیشتری نسبت به آنجه داشته اید بدست بیاورید. با استفاده از این روش می توانید مخطبان محصولات و خدمات خود را هدف قرار دهید و نظر آن ها را جلب کنید.

علاوه بر این ها اغلب نسبت به تبلیغات سنتی ارزان تر و مقرون به صرفه تر است و بازدهی بیشتری دارد. استفاده از بازاریابی دیجیتال به شما این امکان را می دهد تا بازدهی آن را روزانه اندازه گیری کنید و بر اساس آن اقدامات لازم را انجام دهید.

دیجیتال مارکتینگ

نقش بازاریابی دیجیتال برای یک شرکت چیست؟

درگذشته بازاریابی سنتی از طریق تبلیغات چاپی،ارتباط تلفنی و بازاریابی فیزیکی انجام می شد این روش از بازاریابی از لحاظ جغرافیایی بسیار محدود بوده و هزینه های زیادی را در بر داشت.

اما امروزه با شکل گیری و به وجود آمدن بازاریابی دیجیتال،می توان به بازاریابی  به صورت الکترونیکی و آنلاین پرداخت.

در دیجیتال مارکتینگ امکانات بسیار بیشتری برای دسترسی به مخاطبان هدف وجود دارد از جمله ایمیل ها،ویدیو ها، رسانه های اجتماعی و موتورهای جستجو که می توانند تاثیر مستقیمی در ذهن مخاطبان داشته باشند و آن ها را جذب کنند.

بنابراین بازاریابی دیجیتال امروزه برای کسب و کارها یک امر حیاتی محسوب می شود.

بازاریابی و محتوای دیجیتال امروزه به قدری رواج پیدا کرده است که مصرف کنندگان از آن برای پیدا کردن برندها استفاده می کنند و به آن ها اعتماد می کنند.

دیجیتال مارکتینگ چه کاری انجام می دهد؟

دیجیتال مارکتینگ وظیفه هدایت و معرفی برند شما را از طریق تمام کانال های دیجیتالی به مخاطبان و کاربران آنلاین به عهده دارد.

این کانال ها شامل شکبه های اجتماعی،وب سایت ها،موتورهای جستجو،ایمیل،وبلاگ ها و… می باشد.

متخصصان دیجیتال مارکتینگ ایده هوشمند معمولا بر روی یک شاخص اصلی تمرکز می کنند.

به طوری که هر کانال بازاریابی به طور مجزا قابل اندازه گیری است.

به عنوان مثال یک بازاریاب دیجیتال که بر روی سئو تمرکز می کند ترافیک ارگانیک و تعداد بازدیدکنندگان وب سایت شما را اندازه گیری می کند.

آیا بازاریابی دیجیتال برای همه مشاغل مفید است؟

استفاده و به کارگیری بازاریابی دیجیتال برای هر شغلی در صنعت مفید است. صرف نظر از آنچه شرکت شما ارائه می دهد، بازاریابی دیجیتال می تواند به کسب و کار شما هویت ببخشد و در ذهن مخاطبان ایجاد ارزش کند.

ایجاد ارزش در ذهن مخاطبان باعث تاثیر مثبت در ذهن آن ها می شود در نتیجه مخاطبان به شما اعتماد خواهند کرد و مشتری واقعی کسب و کار شما خواهند شد.

این بدان معنا نیست که تمام مشاغل باید از یک استراتژی بازاریابی دیجیتال استفاده کنند.

به طور کلی دو رکن اصلی بازاریابی دیجیتال، بازاریابی آنلاین و بازاریابی آفلاین است.

از آنجا که فقط در مورد بازاریابی آنلاین صحبت می کنیم به منظور آشنایی بهتر با این روش به انواع آن اشاره ای می کنیم:

معرفی پرکاربردترین  بازاریابی آنلاین:

  • بهینه سازی موتور جستجو (SEO)
  • بازاریابی موتور جستجو (SEM)
  • بازاریابی محتوا
  • بازاریابی رسانه های اجتماعی (SMM)
  • تبلیغات پرداخت به ازای هر کلیک (PPC)
  • بازاریابی وابسته
  • تبلیغات بومی
  • روابط عمومی آنلاین
  • بازاریابی ورودی
  • مطالب حمایت شده
  • بازاریابی ایمیلی
دیجیتال مارکتینگ

تفکر طراحی و تدوین استراتژی بازاریابی

تجربه کاربری رمز موفقیت در بازاریابی دیجیتال است. تفکر در طراحی بسیار مهم است زیرا به شرکت ها می آموزد که چگونه بهترین مشتری را جذب کنند ، اما فراتر از آن ، ساده و موثر بودن تجارب آنلاین آنها را تضمین می کند.

این می تواند شامل استفاده از سایت های خرید آنلاین،دسترسی به اطلاعات و سایر مواردی باشد که شرکت شما ممکن است به مشتریان از جمله برنامه های سفارشی ارائه دهد.

دانش فنی

دانش فنی و فناوری،نیروی محرکه در دنیای دیجیتال است. متخصصان تیم ایده هوشمند با تکیه بر دانش و مهارت فنی از آخرین فناوری ها استفاده می کنند.

استفاده از به روز ترین فناوری ها سبب سازگاری صنعت کسب و کار شما  با بازاریابی دیجیتال می شود.

تعامل با مشتری امر مهمی در دیجیتال مارکتینگ است

بیش از هر زمان دیگری به درک درستی از نحوه جذب مشتری احتیاج دارید. ایده هوشمند با ایجاد کمپین های نوآورانه نه تنها به رشد کسب و کار شما کمک می کند بلکه باعث جلب اعتماد مخاطبین شما می شود.

شما باید درک کنید که مصرف کننده امروز به چه چیزهایی اهمیت می دهد تا اقدام به خرید کند.

فقط کافی نیست که مردم صفحات رسانه های اجتماعی شما را دنبال کنند.

شما همچنین باید در ذهن مشتری تاثیر مثبتی بگذارید تا نظر آن ها را به عنوان خریداران واقعی جلب کنید.

به کار گیری همه جوانب بازاریابی دیجیتال از سئو تا محتوا و آخرین فن آوری گرفته تا آنچه مردم به آن پاسخ می دهند،بهترین راه برای نگه داشتن افراد در برنامه های شما است.

مشاوره رایگان و هدفمند از ما

نگران نداشتن اطلاعات نباشید تیم ایده هوشمند همواره در تلاش است تا با اطلاعات درست و دقیق مخاطب و مشتریان خود را آگاه سازد.

فرم زیر را پر کنید تا کارشناسان ما در اسرع وقت برای مشاوره در خصوص مشاوره دیجیتال مارکتینگ با شما تماس بگیرند.

مزیت عمده در بحث دیجیتال مارکتینگ
  • با استفاده از بازاریابی دیجیتال مخاطبانی که به احتمال زیاد محصول یا خدمات شما را خریداری می‌کنند، هدف قرار دهید. از طرف دیگر، بازاریابی دیجیتال به شما امکان می‌دهد تا مخاطبان بسیار ویژه‌ای را شناسایی و هدف قرار دهید و پیام‌های بازاریابی را برای آن مخاطبان ارسال کنید.
  • بهره گیری از بازاریابی دیجیتال نه تنها هزینه مقرون به صرفه‌تری نسبت به بازاریابی سنتی دارد بلکه بازدهی آن نیز بالاتر است.
  • تعداد کاربرانی که از اینترنت استفاده می‌کنند هروز به طور فزاینده‌ای افزایش می‌یابد با استفاده از بازاریابی دیجیتال می‌توانید محصولات و خدمات خود را به خوبی به آن‌ها معرفی کنید. انجام بازاریابی دیجیتال یا همان دیجیتال مارکتینگ موجب افزایش چشم گیر بازدیدکنندگان و مشتریان شما می‌شود.
  • بازاریابی دیجیتال به شما امکان می‌دهد تا از رقبای بزرگتر صنعت خود پیشی بگیرید.
  • بر خلاف بازاریابی‌های سنتی بازاریابی دیجیتال قابل‌اندازه گیری است و شما می‌توانید به طور روزانه بازدهی آن را به طور واقعی ارزیابی کنید و نتایج آن را مشاهده و تحلیل کنید.
محوریت بازاریابی دیجیتال

بازاریابی دیجیتال B2B

اگر شرکت شما (B2B) است، احتمالاً تلاش های شما در زمینه بازاریابی دیجیتال حول تولید و خدمات به تجارت های دیگر متمرکز است و هدف نهایی این است که با یک فروشنده صحبت کنید.

به همین دلیل،نقش استراتژی بازاریابی شما جذب فروشندگان محصولات و خدمات شما از طریق وب سایت و پشتیبانی از کانال های دیجیتال است.

بازاریابی دیجیتال B2C

اگر شرکت شما (B2C) است،احتمالاً هدف شما از تلاش های بازاریابی دیجیتال جذب مصرف کنندگان به وب سایت شما و مشتری شدن آنها بدون نیاز به مکالمه است.

برای شرکت های B2C ، کانال هایی مانند:اینستاگرام،فیس بوک،وب سایت ها و… می تواند با ارزش باشد.

امروزه هر کسب و کاری برای رشد و پیشرفت نیازمند تدوین استراتژی‌های مختلف است. از این رو متخصصان ایده هومشمند با در نظر گرفتن خواسته شما و تحلیل صنعت کسب و کار شما استراتژی مناسب برای کسب و کار شما را تدوین می‌کنند.

با توجه به اینکه هر کسب و کاری اقدامات و استراتژی‌های مختلفی دارد تعرفه و هزینه آن نیز متفاوت است. شما می‌توانید جهت کسب اطلاعات از تعرفه‌ها و نحوه خدمات با مشاوران تیم ایده هوشمند ارتباط برقرار کنید.